HOW TO SHOP:


To view the complete collections,visit my online boutique at www.beautifulsofea.com

This blog is for sharing tips & ideas on fashions,slimming,fitness and business.
However I will update here for any New Arrivals uploaded to my website.Have a pleasant reading and happy shopping!!


Saturday, September 6, 2008

NIAT

I've noticed that all of u that have contacted me have the same 'dreams'....Working at home + generating income + doing the thing you like + to be with your children & tengok dia org membesar depan mata....

This is the first step...NIAT/ NAWAITU / INTENTION

Dalam apa2 perkara pun dlm dunia ni sebelum dilakukan mesti kita akan pasang niat dulu.
Nak solat pun kena niat,nak puasa pun kena niat (dah niat puasa utk esok blum?hehehe)....
dgn niat inilah yg akan menggerakkan kita untuk berusaha supaya impian menjadi kenyataan..InsyaAllah...

Terus terang saya cakap, saya ni bukan jenis business minded, my family background is not the type yg ke arah bisnes.....saya tak pernah terfikir akan berniaga..malah bagi saya berniaga adalah cara terakhir utk dapatkan duit utk sara hidup...(cetek sekali pemikiran ku ketika itew)
Satu lagi selalunya org bisnes ni friendly,manis mulut pandai nak approach people,and kekadang kena buat muka tembok......saya langsunggg tak der ciri2 nih....

That's why I'm very surprised how come now I'm a businesswoman...kelakar pun ada,magic pun ada

Semua ni berlaku 5 tahun lalu apabila saya berniat utk bekerja dari rumah so that i can be with my children & husband,have more time utk ibadah......

Februari 2004 after maternity leave (sofiah hanis batrisya was born on dec 2003) Allah telah bukakan jalan....this the time dimana saya ditemukan dgn dunia niaga internet tanpa sempadan...
dan minat terus datang....

In conclusion, set kan niat dulu...jgn niat sebab nak ikut org...
betulkan nawaitu...doa pada Allah...InsyaAllah Dia akan bukakan jalan..dan bagi saya jalan yang dibuka adalah sesuatu yg sy tak pernah fikir yg saya akan lakukan (& i enjoy doing it very much)....