HOW TO SHOP:


To view the complete collections,visit my online boutique at www.beautifulsofea.com

This blog is for sharing tips & ideas on fashions,slimming,fitness and business.
However I will update here for any New Arrivals uploaded to my website.Have a pleasant reading and happy shopping!!


Tuesday, September 9, 2008

TYPE OF BUSINESS - PART 3

What is your hobby?Ever thinking of making money out of it...
Salah satu jenis business yg boleh dijalankan secara online adalah dari hobi masing2 seperti menjahit,sulaman,memasak dan banyak lagi
Memandangkan blog saya lebih fokus kpd kaum2 ibu yg ingin berniaga online dirumah better kita fokus pada hobi seperti menjahit sulam dan sebagainya....
Ada juga yg berjaya secara online dengan menjual beg tangan manik (diner bag) buatan sendiri,baju kurung yg dijahit sendiri,malah ada yg mengambil tempahan jahit baju secara online,ada yg menjual tepung kek segera,rempah nasi briyani,perencah soto dan bermacam2 lagi yg pada asalnya adalah kegemaran masa lapang/hobi kemudian berjaya dijual secara online & dijadikan sebagai bisnes sepenuh masa.
Ada yg berminat dgn kraf dan pandai design kad2 ucapan dari material terbuang lalu direka semula dgn kreatif & unik & berjaya juga mendapat market di internet.Ada yg suka buat bracelet dari kristal,yg ni pun banyak buat duit skrg ni..design ikut tempahan customer,memang laku..
Banyak advantagenya berniaga hasil kerja tangan sendiri ni.Especially bila minat & passion tu ada,kita akan sentiasa motivated. And yg paling penting senang nak bina brand name especially kalau produk kita tu unik & jarang ada org yg boleh create the same quality of product.
Orait....nanti sambung lagi

(Pls note that kita akan lebih banyak berbincang tentang online business yg ada 'produk'.Saya tak akan bincangkan bisnes2 internet macam skim pyramid dan seangkatan dengannya. Bila dah habis bab website barulah kita akan sentuh ttg cara tambahkan lagi pendapatan online seperti affiliate,adsense & macam2 lagi)